نوشته شده توسط : علی حیدری

نفخ معده :

برای نفخ معده نباید چیزهای شیرین خورد بلکه باید زنیان را آسیاب کرده و یک قاشق چایخوری بعد از غذا خورده شود . اگر چیزهای تلخ خورده شود ( مثل زنیان ) نفخ معده از بین می رود .



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

آرتروز :

نخوردن غذاهای ممنوعه و خوردن روزانه 3 الی 5 عدد کشک .



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

برای از بین بردن کیست تخمدان :

40 روز غذاهای ممنوعه و گوشت و چای را قطع کرده و به جای آن از حبوبات و غذاهای گیاهی مصرف نمائید و 2 نمونه داروی گیاهی باید خورده شود که باید از خود استاد خدادادی سؤال کرد .

چه غذاهایی برای استخوان مفید می باشد :

خوردن کلسیم و هر موقع از کلسیم استفاده کردید حتما با فسفر مصرف کنید و هر موقع هم فسفر مصرف می کنید حتما با کلسیم مصرف نمائید . بیشترین کلسیم در کشک ، کنجد ، بادام ، چهار مغز ، انواع کلم ، نور آفتاب ، پنیر ، پیاز ، پونه ، گردو ، سبزیجات ، میوه با پوست و دون . از علائم کمبود کلسیم غش رفتن پاها علی الخصوص زانو به پائین می باشد . کسانی که غده تیروئیدشان را بر می دارند دچار پوکی استخوان می شوند .

افرادی که کلسیم مصرف می کنند ولی نور آفتاب به بدنشان نمی رسد درصد زیادی کلسیم از بدنشان دفع می شود و نور آفتاب جلوگیری می کند از راشیتیسم و نرمی استخوان .

افرادی که میل دارند پنیر مصرف نمایند حتما شب ، کم نمک و با گردو و سبزی تازه و خرما باشد چرا شب برای اینکه بدن انسان دارای سلولهای بیولوژیک است و هر موقع هوا تاریک می شود به صورت اتوماتیک این سلولها به خواب رفته و سلولهای دیگر شروع به کار و فعالیت می نمایند ( که در روز به خواب رفته بودند) حال اگر پنیر را در روز مصرف نمائیم سلولهایی که مخصوص جذب کلسیم پنیر می باشند به اجبار به فعالیت می پردازند و شب هم به کار خود ادامه می دهند و کم کم فرسوده شده و از بین می روند . ولی اگر در شب مصرف شود کلسیم پنیر و فسفر گردو به راحتی جذب شده و تمام اثر خودش را می گذارد و این غذا را به بچه هایی که فردای آن روز امتحان دارند بدهید چون برای حافظه مفید می باشد .



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

ماست :

ماست سرد وتر است و مغز انسان هم سرد و تر است و بچه هایی که به ماست علاقه دارند به آنها ماست ندهید یکی اینکه PH ماست زیر 6 است و دیگر اینکه ایجاد اسیدوز می کند . خون انسان باید بالای 2/7 باشد اگر پائین برود انسان به حالت اغماء می رود . با خوردن ماست حالت نیمه فلج مغزی به انسان دست می دهد و 2 الی 3 روز طول می کشد و یکی از کارهای کلیه این است که PH را به حالت طبیعی برمی گرداند و در صورت زیاد کردن فرسوده می شود . خوردن ماست ترس ، اضطراب ، خودخوری و ناامیدی در انسان به وجود می آورد و یکی دیگر از موادی که در ماست فراوان است اسید لاکتیک می باشد که زیادش برای بدن مضر می باشد .

در بدن انسان دو نوع باکتری وجود دارد : 1- باکتری های هوازی 2- باکتری های بی هوازی

باکتری های هوازی بر اثر سوخت و ساز اسید اوریک به وجود می آیند که مقداری برای بدن مفید می باشد برای کار کردن کبد و اگر در بدن نباشد کبد کار نمی کند و اگر زیاد باشد ناراحتی مفصلی به وجود می آید .

یک سری باکتری های بی هوازی بر اثر خوردن غذای خودشان اسید لاکتیک تولید می کنند که وقتی انسان ماست مصرف می کند اسید لاکتیک در بدن بالا رفته و روی کبد تاثیر منفی گذاشته و آنزیم های بدن را بالا برده و انسان دچار بیماری های استخوانی و عوارض دیگر می شود .

بدترین غذا برای استخوان غذاهای ساندویچی مثل سوسیس ، کالباس ، پیتزا می باشد . سوسیس و کالباس از آرد ، تُفاله سویا ، سیرابی ، روده و گوشت گاوی که اصلا قابل استفاده نیست تهیه می شود و ماده نگهدارنده ای به نام سدیم نیترید برای جلوگیری از سیاه شدن سوسیس و کالباس به آن اضافه می کنند این ماده با اسید معده ترکیب شده و نمک طعام و اسید نیتروس تشکیل می دهد و نمک طعام لعاب معده را از بین برده و معده را آماده زخم می کند و اسید نیتروس داخل بدن تجزیه شده و می دهد به کزانتین و هیپوکزانتین و اختلال در ژنتیک ایجاد کرده و دچار تومور مغزی و سرطان معده و روده شده و کسانی که زیاد مصرف می کنند دیوانه می شوند و کسانی که این غذاها را می خورند ترسو شده و همیشه اضطراب دارند و خواب های بد و کاووس می بینند .



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

مضرات خوردن کشک زیاد :

این است که پوست را حساس می کند و خراب می کند برای اینکه PH خون را پائین آورده و تاثیر منفی می گذارد و سعی شود غذاهای سردی را با غذاهای گرمی مزاج مصرف کنید تا تاثیر منفی بر بدن نگذارد .



:: بازدید از این مطلب : 1137
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

دهان و دندان

آفت دهان

براي درمان آفت دهان عسل را روی آفت ماليده و روزي چند عدد سيب بخوريد. از غذاهای ممنوعه پرهيز نماييد. و يا می توانيد، عسل را روي سيب ماليده و آنرا به صورتی كه مدت زيادي در دهان بماند، جويده و بخوريد. اگر آفت در دهان زياد است و جويدن درد آور است، می توانيد در آب سيب، عسل ريخته، و آنرا جرعه جرعه بنوشيد، بطوريكه براي مدتی، در دهان نگهداريد .


 

دهان و دندان

خوردن شكلات،پفك و چيپس،بيسكويت و ... باعث بروز لوزه سوم و خرابی دندانها می شود.

رفع عفونت و دندان درد: از خوردن فرآورده های حيوانی، پرهيز كنيد و روزي يک تا سه حبه سير را، بسته به سن افراد، به اندازه عدس خوب ريز كرده، 5/2 ساعت بعد از غذا، بدون جويدن با آب ببلعيد.

جلوگيری از ابتلا به عفونت دندان: سردی ها را كم استفاده نموده و روزي چند بار، با انگشت به نمك زده و دندانها را ماساژ دهيد.

خمير دندان: پوست چوبی بادام را بر روي توری و شعله قرار داده و ذغال نماييد. ذغالها را آسياب نموده والک كرده و به آن نمك اضافه نماييد. مسواك زدن با اين ماده، دندانها سفيد و براق شده و هيچگاه خراب نمي شود.

 تركهای روی زبان: به علت ترشی زياد ايجاد می شود، كه براي رفع آن ترشی را حذف و غذاهای لعابدار و ژلاتينی استفاده نماييد.



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

دلایل آبریزش بینی ، خارش سقف دهان ، خارش ، عطسه و ورم چشم :

میوه ای مثل خربزه به تنهایی آلرژی به وجود نمی آورد بلکه در صورتیکه خربزه را با سرخ کردنی و غذاهای ممنوعه مصرف شود آلرژی به وجود می آورد .

وقتی غذاهای ممنوعه وارد بدن می شود از طریق کبد وارد سلول ها شده و سلول ها متوجه می شوند که این ماده برای بدن مفید نبوده و مورد علاقه نمی باشد و در این موقع سلول ها ماده ای به نام هیستامین تولید کرده و می ریزند داخل خون و مشکلاتی همچون آبریزش بینی و ... به وجود می آید .

افرادی که حساسیت به گُل و غیره دارند در صورت نخوردن غذاهای ممنوعه و خوردن غذاهای سالم آلرژی و حساسیت از بین خواهد رفت .



:: بازدید از این مطلب : 4171
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

جلوگیری از خون دماغ :

خوردن شبدر یا یونجه به اندازه یک بشقاب مشکل را بر طرف می کند .



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

 

 

 

ویتامین ها ...

انواع ویتامین ها !!!

ویتامین ها موادی هستند که وجودشان به مقدار کم در سبد غذایی روزانه ضروری است برای تنظیم اعمال اندام های بدن، برای تولید مثل و نیز برای جلوگیری از بیماریها به کار می آیند. در صورت کمبود برخی ویتامینها در بدن، انسان دچار بیماری می شود. مثلا کمبود ویتامین C موجب بیماری اسکوربوت و خونریزی لثه می شود.

ویتانینها بیشتر در مواد غذایی بوده و برخی بر اثر تابش نور خورشید در بدن ساخته می شود، مانند ویتامین D3 و مشتقات آن که برای استحکام استخوان به کار می رود. ضمنا توصیه می شود که ویتامین ها را به مقدار افراط استفاده نکنید، زیرا نتیجه عکس خواهد داشت. مانند ویتامین D.

امروزه در برخی از کشورهای غربی، مقداری ویتامین به برخی از مواد غذایی یا آب میوه جات اضافه می کنند، و یا در صنعت داروسازی انواع ویتامین ها را سنتز می کنند و بصورت قرص، کپسول و شربت در آورده و به مصرف می رسانند. ویتامین ها عموما در میوه جات و سبزیجات تازه و حبوبات و غلات نیز به مقدار قابل ملاحظه ای وجود دارند.

ويتامينها به دو گروه عمده تقسيم می شوند:

ويتامين محلول در چربی:
ويتامين A – D – E – K

ويتامين A: این ویتامین بیشتر برای سیستم بینایی انسان مفید است و در تولید آنزیم رودوپسین استفاده می شود و کمبود آن موجب شب کوری می گردد. همچنین ویتامین A در تشخیص رنگ ها نیز نقش به سزایی دارد و دید انسان را نقویت می کند. این ویتامین بیشتر در مواد رنگی که آن را بتاکاروتن می نامند، مانند گوجه فرنگی، هویج، خرمالو، کدوحلوایی و انبه وجود دارد و برای سلامتی جسم و خشکی پوست و ناراحتی های مغز و اعصاب مفید است.

ويتامين D: این ویتامین یکی از فاکتورهای مهم رشد استخوان بندی و در نهایت جلوگیری از نرمی استخوان و راشیتیسم است و در جذب کلسیم و فسفر به کار می رود. ویتامین D محرک غده پاراتیروئید است و موجب می گردد این غده جذب و دفع کلسیم را کنترل کند. بر اثر تابش نور خورشید این ویتامین در ملانین های پوست یا رنگدانه ها تشکیل شده و جذب می شود.

ويتامين E: این ویتامین یکی از ویتامین های ضروری و لازم برای بدن است و حیاتی ترین نقش را در بدن انسان ایفا می کند؛ زیرا غدد جنسی را فعال می کند و در واقع ضد نازایی است. منبع اصلی این ویتامین جوانه گندم است و اگر با روغن زیتون طبیعی مصرف شود، بیشترین اثر را خواهد داشت. این ویتامین در زیبایی و طراوت پوست و نیز در جلوگیری از سفید شدن و ریزش مو اثر فوق العاده ای دارد.

ويتامين K: این ویتامین نقش مهمی در سیستم انعقاد خوم دارد. ویتامین K در سنتز پروترومبین کاربرد فراوانی دارد و کمبود آن موجب رقیق شدن بیش از حد خون می شود و با وارد آمدن کمترین صدمه به بدن، خونریزی صورت خواهد گرفت و بند نخواهد آمد. این ویتامین بیشتر در گیاه یونجه و شبدر و بذر آنها به مقدار فراوان یافت می شود. استفاده از این گیاه به افرادی که از کمبود ویتامین K رنج می برند، خصوصا افرادی که در فصل تابستان خون دماغ می شوند توصیه می شود. بهتر است این افراد جوانه این دو گیاه را استفاده نمایند. مقدار مصرف بذرهای این ذو گیاه روزانه دو تا سه قاشق غذاخوری به صورت جوانه زده است.
مهمترین توصیه این است که ویتامین های فوق را حتما با روغنهای گیاهی به خصوص روغن زیتون مصرف نمایید تا حداکثر بهره را ببرید؛ زیرا این نوع ویتامین ها محلول در چربی هستند.

ويتامين محلول در آب:
ویتامین C و تمامی گروه ویتامین های B محلول در آب هستند (B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12)

ويتامين C: این ویتامین بیشتر در مرکبات وجود دارد و بهترین عاملی است برای متابولیسم و افزایش سوخت و ساز بدن. ویتامین C بیشتر در میوه جات ترش و کال و نیز در سبزی جات یافت می شود.

ويتامين B1 (تیامین): این ویتامین در تنظیم فعالیت های عصبی و کاهش اختلالات شدید آن سهم به سزایی دارد. همچنان که در سوخت و ساز کربوهیدراتها موثر است و بیماری بری بری نقصان شدید ماهیچه ها را نیز از بین می برد.

ويتامين B2 (ریبوفلاوین): این ویتامین یکی از ویتامین های مهم و اساسی برای بدن است و در بینایی انسان اثر به سزایی دارد. این ویتامین برای بهبود تب خال و جراحت های روی لب مفید است و باعث جلوگیری از خون مردگی و سوزش چشم می شود و حساسیت زیاد به نور را از بین می برد و برای رشد و متابولیسم کودکان مفید است.

ويتامين B3 (نیکوتین آمید یا نیاسین): این ویتامین در سوخت و ساز ATP (آدنوزین تری فسفات) بکار می رود و در جلوگیری از توقف رشد موثر است.

ويتامين B5 (پانتوتنیک اسید): این ویتامین عامل رشد است و از کاهش شدید رشد جلوگیری می کند.

ويتامين B6 (پیروکسین): این ویتامین در سوخت و ساز و متابولیسم اسیدهای چرب اثر به سزایی دارد و برای جلوگیری از کاهش رشد یا متوقف شدن آن موثر است. با استفاده معقول از این ویتامین انسان می تواند به رشد خود ادامه دهد. ویتامین B6 بیماری آنمی را درمان و از افزایش گلبولهای سفید نیز جلوگیری می کند. برای افراد بی خواب مفید است و از تغییر شکل غیر عادی در اطراف چشم ها و بینی و دهان جلوگیری می کند.

ويتامين B7 (بیوتین): این ویتامین عامل رشد است و بر روی پوستهای چرب اثر مطلوبی دارد و برای افرادی که پوست دست یا بدن آنها پوسته پوسته می شود نیز مفید است. ویتامین B7 گاز CO2 موجود در بدن را نیز تثبیت می کند و بیماری کبدی را بهبود می بخشد و چربی های کبد را تحلیل می برد.

ويتامين B9 (اسید فولیک): این ویتامین یکی از ویتامین های مهم است که در روده انسان ساخته می شود و عامل فوق العاده موثری است برای درمان افراد کم خون. ویتامین B9 برای سوخت و ساز تیروزین بکار می رود و برای درمان بیماری های خونی از جمله بیماری های بدخیم نیز مفید است.

ويتامين B12 (سیانوکوبالامین): این ویتامین در درمان بیماری های خونی مزمن از جمله کم خونی شدید (آنمی) بسیار موثر و حیاتی است. همچنین عامل رشد و درگیر در سنتز DNA و هموگلوبین است.

منابع ويتامين های گروه B: ویتامین های گروه B عموما در روده بزرگ انسان ساخته می شوند. تولید این ویتامین ها در گرو چند فاکتور است:
1- فاکتور خارجی، یعنی غذا
2- فاکتور داخلی، یعنی اسیدی که معده ترشح می کند
3- کلیه ها، که آنزیم اریتروپوئتین تولید می کنند
4- سلول های مغز استخوان یعنی سلولهای مادر، که سازنده گلبولهای قرمزند
5- استخوانهای سازنده خون که عبارتند از استخوان لگن، ستون فقرات و دنده ها.

مهمترین و حیاتی ترین فاکتور در این راستا، فاکتور خارجی یعنی همان غذایی است که بصورت روزانه مصرف می کنیم. اگر کیفیت غذای مصرفی خوب باشد، همه کارها روی روال صحیح خود انجام خواهد شد. در غیر این صورت و با اشکال پیدا کردن فاکتور داخلی، سیستم گوارش نخواهد توانست کار خود را به خوبی انجام دهد و در نتیجه موجب کم خونی، کسالت، ناراحتی، بی قراری و بی حوصلگی انسان خواهد شد.

منبع اصلی ویتامین B در سبزیجات و میوه جات بخصوص در پوست میوه جات و غلات و مغزها مانند: گردو، بادام، فندق، پسته، کنجد، نارگیل، جوانه گندم و سایر مواد غذایی موجود است. متاسفانه امروزه ما پوست میوه جات و غلات را به مصرف دام و طیور می رسانیم و خود تفاله های آنها را مصرف می کنیم.

هشدار: مصرف شیرینیجات قنادی موجب از بین رفتن ویتامین های گروه B در روده بزرگ می شود و عوارضی مانند و عوارضی مانند ناراحتی های پوستی را در بر دارد و همچنین موجب به وجود آمدن انواع کسیتهای تخمدان و رحم در خانمها و کیستهای بیکر در آقایان می شود.

مزاجها

انواع مزاجها

افراد از نظر نوع مزاج به چهار دسته تقسیم می شوند: 1)افراد صفراوی مزاج 2) افراد سوداوی مزاج 3) افراد بلغمی مزاج 4) افراد دموی مزاج

صفراوی
صفرا ترشحات كبد است که رنگ آن زرد كه جزء آتش بوده گرم و خشك است و گرما زیاد تولید می كند.ph~8.5  است

بیماری صفرا
كسانی كه صفرا زیاد تولید می كنند - سر درد – شقیقه نبض میزند -زردی سفیدی چشم – سیاهی رفتن چشم – سرگیجه - طعم دهانشان تلخ شده  ترش كردن گلو وقتی صفرا داخل معده بیاید –تشنگی- سوزش جگر زیر دنده راست آنها خیلی گرم است و حداقل دو درجه تب دارند و لبهای آنها دچارخشکی بوده پوست سرشان ترك خورده و می سوزد و بعنوان شوره و حتی ریشه مژه و دور پلك سوخته و پوسته پوسته می شود – پوست زبر – رنگ ادرار زرد تیره –ابرو میریزد – علاقه زیاد به آب یخ و یخ – تند خو بهانه گیر -موها تکه تکه میریزد. – دیدن خواب هولناك افتادن از بلندی جنگ و ستیز
علت:
غذاهای چرب و شیرین صفرا را زیاد می كند.
غذای مضر برای صفرا مزاج ها:
پرخوری – بعد از غذای مختصر دوباره غذا خوردن – آش رشته – ماكارونی سیر (مطلقا نخورید مزاج كبد گرم و تر است و سیر تبدیل به آتش شده و بیمار حالش بد می شود)-شیرینی  
درمان:
انار و شاتوت بهترین دارو است – زرشك – تمشك – زردآلو – هلو – خیار كاهو – هویج – روغن زیتون – كنجد – سیب – گلابی – سوپ جو – كدو خورشتی خوراك قارچ – كدو حلوایی – اسفناج – گشنیز – نخود فرنگی – عدس - ماش - جو دو سر – لیمو عمانی  

سوداوی
سودا سرد و خشك از جنس خاك و رسوب خون است و PH=6 است و در طحال توليد مي شود و طحال را فعال مي كند. PH  خون بايد بالاي 7 باشد و اگر به 7 برسد به حالت اغماء و غش مي رود) اگر سودا زياد شود طعم دهان شور مي شود – بوي عفونت دهان و كابوس مي بيند و دچار افسردگي و خستگي – خود خوري – فكر زياد بدون آنكه بداند – لاغري – بي نشاطي – يبوست شديد هفته اي يك بار– مدفوع قيري و سياه – سوزش هنگام دفع ادرار – ادرار تيره خاكستري مي شود – حالت تهوع– حس تاريكي چشم و شب كوري – تيرگي رنگ پوست و صورت – سوزش معده– خارش زياد بدن وترك خوردن پوست – قلنج معده
علت
غذا های مانده و بیات و شور و نمك سود سودا را زیاد می كند
غذای مضر برای سوداوی مزاج ها
عدس - نوشابه با غذا - ماهی دودی – غذای مانده و بیات – نمك سود – خیار شور – گوشت پیر (رنگ قرمز تیره) – پنیر نباید بخورند
درمان
خوردن غذای گرم و تر – ملین – سوپ جو (با پاچه گوسفند – كمی زنجبیل   زعفران) بعد از سلامتی عسل و قدومه شیرازی مرتب استفاده كنید – توت با آب گرم طهارت کند- انجیر – خرما – كشمش – هل – دارچین – زیره  زعفران

بلغمی
بدن علیه خودش انقلاب می كند و رماتیسم مفصلی می آورد .مثل كشك و آب یا سفیده تخم مرغ است ومربوط به سیستم لنفاوی یا سیستم ایمنی یا است.از جنس آب وسرد و تر است و كسانی كه سردی زیاد بخورند (ماست ترشی)بلغم فعال می شود. وزیر چشم پف كرده - مزه دهانشان ترش می شود – پوست شل و ول و سفید و آبكی می شود – پوست مقطعی سفید می شود (برص) و موها زود سفید می شود و مو – لك قهوه ای در سفیدی چشم و سردی دست وپا و پا درد و زانو درد – لرزش دست و پا (پاركینسون) دیر هضم شدن غذا – درد معده – تنگی نفس موقع خوردن غذا - قلنج می كنند و دوست دارند ماساژ بدهند و درد كمر و بین شانه ها و گرفتگی ماهیچه پشت گردن - كسل و خواب آلود جاری شدن آب از دهان در خواب – دچار تپش قلب وقتی از خواب بیدار می شود - رقیق بودن آب بینی – ترشح بینی – سرفه زیاد - فراموشی – دفع ادرار زیاد همراه با فشار ضعف مثانه .
علت:
غذاهای لبنیات و ترشی و سركه بلغم را زیاد می كند.
غذای مضر برای بلغمی مزاج ها:
لبنیات – ترشی – لیته – شور – سیب زمینی – عدس – قارچ – گوشت گاو و گوساله – گوشت سفید(برای رماتیسمی ها بد بوده و درد را زیاد می كند)- چای قهوه – نسكافه – میوه ترش و كال – نارنگی – كیوی – گرمك(سرد است) – خیار پوست كنده – لیمو شیرین – سوپ جو با زنجبیل
درمان:
گوشت (شتر – گوسفند - كبوتر – سار – گنجشك) – ادویه جات (هل – دارچین زنجبیل – زیره – زعفران – زنیا – سرنجان – خولنجان – سیر- موسیر – خردل) - سبزیجات(كرفس – نعناع – ریحان – جعفری – ترخون – مرزه) - كلم – مارچوبه هویج - كدوحلوایی - لیمو ترش – گندم – نخود – گردو هندی – قدومه شیرازی

دموی  
از جنس هوا و گرم وتر است وبرای رساندن غذا واكسیژن به سلولها است.و اگر زیاد شود مزه دهان شیرین می شود- سر سنگین شده – چرت زدن  كم حواس –كش آمدن آب دهان – زبان قرمز می شود مثل آنكه رب انار یا زرشك خورده باشد و بدن دچار خارش و دمل و جوش ریز بیشتر در گردن بین كتف شده از لثه خون می آید و مضطرب میشود.
علت :
پرخوری وخوردن بیش از حد خون را زیاد می كند  
غذای مضر برای دموی مزاج ها:
پر خوری - بادنجان – غذای نشاسته ای – آب یخ –شیرینی - غذای ممنوعه
درمان:
ناشتا (خاك شیر - بالهنگ – تخم ریحان – تخم مل – قدومه شیرازی – بالنگو اسفرزه) یكی از اینها را در آب بریزید حجمش زیاد می شود و بخورید حركات دودی روده را زیاد كرده و روده براحتی كار می كند – استفاده از ترشی طبیعی فصل (شاتوت - زرشك – لیمو ترش – آب نارنج – مركبات) – سوپ جو – نان جو - سالاد با روغن زیتون و آب لیمو قبل از غذا – جوانه ها – سبزی – میوه



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری


 

لوازم آرایشی و خانمها...

صابون:
از صابون رنگی استفاده نكنید. از صابون زیتون یا بادام استفاده كنید

ماسک ویتامین:  
صورت را با صابون بادام بشویید. خشك كه شد یك قاشق غذا خوری عسل در یك ظرف كوچك می ریزیم. سپس چند قطره آب لیمو ترش تازه اضافه می مخلوط كرده روی صورت ماسك می كنیم. بمدت نیم ساعت تا ویتامینهای عسل جذب پوست شود.
توجه: این مواد همان لحظه باید مصرف شود و نباید برای بعد بماند.

ریمل:
سرمه (مغز قلم گاو یا فندق یا گردو) را در ظرف شسته شده ریمل همراه با یكی دو قطره (با یك قطره امتحان كنید زیرا اگر شل شود شره می كند) روغن بادام (بهتر است) یا زیتون هم زده ریمل تهیه می شود
مفید برای: قوی شدن مژه و قوی شدن دید چشم

كرم:
بهترین كرم برای پوست روغن بادام یا زیتون است خیلی سریع ویتامین د جذب می شود و همیشه پوست شاداب است.

عطر:
گل محمدی – مریم – شب بو – یاس خوب می باشد زیرا ادكلن الكل دارد.

رنگ مو:
گل ریواس 25 گرم + گل بابونه 25 گرم + پوست سبز گردو خشك شده را با یك لیتر آب بجوشانید تا نصف شود و دو قاشق غذاخوری قهوه و یك قاشق غذاخوری حنا را در آن خمیر كرده روی سر تا صبح بگذارید بماند سپس سر را بشوئید  

 

بیماری های رایج زنان 
 

 

خانمهایی كه دچار جوش سر سیاه در صورت هستند:
دو قاشق غذاخوری آرد جو الك شده + یك مقدار آب
خمیر نسبتا شل تهیه می كنیم صورت را با صابون بادام می شوییم وقتی شد. 10 تا 15 دقیقه این خمیر روی صورت بصورت ماسك شده بماند و قبل ازخشک  شدن باید بشویند.

عفونت ادراری و مجاری ادرار در خانمها:
روزی دو یا سه لیوان شربت عسل بخورید. نبات و قند و شكر نخورید و روزی دو بار مجرای ادرار را شستشو دهید.  
خانمهایی كه دچار ناراحتی زنانه هستند. از اسفرزه یا قدومه شیرازی استفاده كنند.

خانمهایی كه طبع سرد دارند و رحم آنها یخ كرده از شدت سرما دچار دل درد می شوند. دانه خربزه را آسیاب كرده سپس الك كرده و یك قاشق در یك لیوان آب همراه با مقداری عسل حل كرده میل كنند ناراحتی از بین می رود.

خانمهایی كه در دوران پریود در ناحیه زیر شكم دچار درد می شوند. بهترین دارو خوردن مغز تخم خربزه است.

خانمهایی كه در طول ماه لكه بینی دارند یا در مرز سن 50 سالگی كه می خواهند یائسه شوند و فوق العاده دچار خونریزی می شوند با خوردن این نوشابه سریع مساله آنها حل شده نیاز به استروكتومی ندارند:
یك لیوان آب هویج + یك قاشق عسل را با چنگال مخلوط كرده و روزی دو تا سه لیوان میل كنند.
سیر و پیاز نخورید. آب زیاد نخورید و ترشی نخورید.

دختر خانمها و خانمهایی كه موقع پریود دچار درد شدید می شوند یا در روز اول درد شدید دارند قره قروت – ماست – پفك نخورند.
 
پونه كوهی یك قاشق + آویشن شیرازی یك قاشق + آب جوش دو لیوان + نیم ساعت دم كنید سپس با عسل در حالت گرم بنوشید.

برای خونریزی زنانه مفید است:
جوانه گندم یا جوانه آلفاآلفا یا یونجه یا چند قاشق جوانه شبدر

خانمها اگر میل جنسی كم دارند: از لباس بنفش استفاده كنندو سبزی شاهی بخورند یا تخم شاهی را آسیاب كنند داخل عسل بریزند و روزی دو قاشق مصرف كنند.


كارهایی كه خانمهای متاهل بهتر است انجام دهند

1. خصوصیات شوهر را بشناسند.
2. محیط خانه را طوری تزئین كنند كه با روحیاتشان سازگار باشد.
3. ببیند شوهر وقتی از محل كار باز می گردد از چه خوشش می آید همان را فراهم كند.
4. بهترین لباس را نیم ساعت قبل از آمدن او بتن كنید.
5. در هفته یك بار دامن یا بلوز سفید بپوشید.
6. لباستان زیاد پوشیده نباشد و دامن نارنجی یا زرد خوشرنگ استفاده كنید.
7. موها را شانه كرده و یك آرایش ملایم انجام داده و اگر مایل بودید از دستمال گردن استفاده كنید.
8. به پیشواز شوهر رفته سلام كنید با لبخند دستش را بگیرید او را ببوسید و با علاقه او را به خانه بیاورید.



:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : | نظرات ()