نوشته شده توسط : علی حیدری
در دستگاه خلافت اسلامى و جانشینى پیامبر اسلام (ص)، مردى که مقام خلافت را اشغال کرده بود و “یزید بن معاویه” نام داشت. “یزید” میمونى داشت که به او “أبو قیس” مى گفتند. این میمون را در مجلس میگسارى خود حاضر مى کرد و براى او تشکى مى انداخت و او را مى نشانید و ...

در دستگاه خلافت اسلامى و جانشینى پیامبر اسلام (ص)، مردى که مقام خلافت را اشغال کرده بود و “یزید بن معاویه” نام داشت.
“یزید” میمونى داشت که به او “أبو قیس” مى گفتند. این میمون را در مجلس میگسارى خود حاضر مى کرد و براى او تشکى مى انداخت و او را مى نشانید و او را بر گرده خر ماده اى که براى مسابقه و اسب دوانى تربیت شده بود سوار مى کرد، زین و لجام بر گرده آن ماده خر مى بستند و این میمون را بر او سوار مى کرد و با اسب ها به اسب دوانى و مسابقه مى بردند.
در یکى از روزها “أبو قیس” مسابقه را برد. بر تن این میمون جامه و قبایى از حریر سرخ و زرد پوشانده و دامنها را به کمرش زده بودند و بر سر او کلاهى نهاده بودند که نقش هاى درشت داشت و به رنگ هاى مختلف آراسته گشته بود.
روزی به “یزید” خبر دادند که یکی از صحابه پیامبر (ص) از دنیا رفته است. “یزید” گفت: خداوند لعنتش کند ببرید او را دفن کنید.
اما وقتی میمون “یزید”، “أبو قیس” مرد دستور داد تا همه سران مملکت را جمع کنند و طبق تاریخ هفتاد هزار نفر جمع شدند تا در تشیع جنازه میمون با وفایش شرکت کنند.
وقتی این مطلب را می خوانیم متوجه می شویم که چرا امام حسین (ع) وقتی می خواست قیام کنند، فرمودند: همانا من برای اصلاح در دین پیامبر (ص) قیام کردم، اسلامی که برای تشیع جنازه یک میمون هفتاد هزار نفر را جمع می کند.
منبع: بررسى تاریخ عاشورا، مرحوم آیتى، ص ۷۷

 



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

«حسین ! اى پرچم خونین حق بر دوش،

حسین ! اى انقلابى مرد

حسین ! اى رایت آزادگى در دست،

در آن صحراى سرخ و روز آتشگون‏

قیام قامتت در خون نشست، اما

پیام نهضتت برخاست‏

از آن طوفان «طف» در روز عاشورا، ‏

به دشت «نینوا» ناى حقیقت از «نوا» افتاد

ولى ...‏

مرغ شباهنگ حقیقت ، از نواى ناله «حق ، حق » نمى‏افتد».‏

سلام بر تو ، اى حسین !

اى حسین ... اى شراره ایمان !‏

اى حسین ... اى در سكوت سرخ ستم، شهر آشوب!‏

در بهت خاموشى و ترس، تلخابه فریاد را در حلقوم شب ریختى و با نامردان تبهكار ، مردانه در آویختى.‏

عاشوراى تو، انفجارى از نور و تابشى از حق بود كه بر «طور» اندیشه‏ها تجلى كرد و «موسى خواهان» گرفتار ‏در «تپه» ظلمت ظلم را از سرگردانى نجات بخشید.‏

چه مى‏گویم؟ ... تو تاریخ را به حركت آوردى و زبان زمان را به سرودن حماسه‏هاى زیباى ایثار و جهاد و شهادت ‏گشودى . لحظه لحظه تاریخ را عاشورا ساختى و جاى جاى سرزمین‏ها را كربلا...‏

خفته بودیم و بى خبر ... اما تو، این «مصباح هدایت» و اى «كشتى نجات» گام خسته ما را به تلاش كشاندى و ‏افسردگى یأسمان را به شور امید مبدل ساختى و از سكوت و درنگ و وحشت ، به فریاد و هجوم و شجاعتمان ‏رساندى و پاى كوفته و پر آبله ما را، تا بام آگاهى و تا برج بیدارى فرا بردى. ‏

سلام بر تو ، اى حسین !‏

سلام بر خط شفقگون كربلا، كه خون تو را، اى خون خدا - همواره بر چهره افق مى‏پاشد و غروب هنگام، ‏سرخى آسمان مغرب را به شهادت مى‏گیرد ، تا آن جنایت هولناك را هر چه آشكارتر بنمایاند و چشم تاریخ را بر ‏این صحنه همیشه خونین بدو زد و گوش زمان را از آن فریادها تندر گونه آن عاشوراى دوران ساز، پر كند.‏

اى حسین ... اى عارف مسلّح !‏

كربلاى تو، عشق را معنى كر دو انقلاب تو اسلام را زنده ساخت و شهادت تو، حضور همیشگى در همه زمان‏ها ‏و زمین‏ها بود.

«اى حسین » ...‏

تو كلاس فشرده تاریخى .‏

كربلاى تو، مصاف نیست‏

منظومه بزرگ هستى است ، ‏

طواف است.‏

پایان سخن ‏

پایان من است ‏

تو انتهاى ندارى ...


منبع:تبیان


:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

ماسک انار برای چین و چروک صورت

جالب است بدانید که از ماسک انار برای مقابله با چین و چروک پوست صورت استفاده می کنند.

 

انار به دلیل داشتن "آنتی اکسیدان های قوی"، با رادیکال های آزاد که عامل اصلی پیری پوست هستند، مقابله می کند.

یکی دیگر از علل مفید بودن انار برای پوست، غنی بودن از "اسید الاژیک" است.

 

پوست انار برای استفاده ی موضعی (ماسک) بهتر است، اما اگر ممکن نبود، از دانه های انار نیز می توان استفاده کرد.

 

امروزه شرکت های سازنده مواد آرایشی - بهداشتی ، در محصولات مختلفی مانند شوینده های صورت، لوسیون های پاک کننده، کرم های مرطوب کننده و ماسک های صورت از انار استفاده می کنند.

 

برای استفاده موضعی، مقداری آب انار را بگیرید و آن را بدون مخلوط کردن با چیز دیگری روی پوست صورت خود بمالید. این کار باعث روشن شدن پوست می شود و برای تغذیه پوست هم بسیار مناسب است.

 

برای جوش هم مفید است

از انار به صورت موضعی برای درمان آکنه نیز استفاده می کنند.

روش تهیه یک ماسک برای بهبود آکنه به این ترتیب است که : مازو، پوست انار، گل ارمنی و مندل را بکوبید و با سرکه و گلاب آمیخته و روی جوش ها بمالید تا بهبود حاصل شود.

 

البته باید اذعان کرد که امروزه بیماران زیر نظر متخصصان پوست و مو، از داروهای موضعی یا خوراکی برای درمان جوش های صورت یا بدن استفاده می کنند، اما به هر حال در طب سنتی ما نیز دستورات بسیار جالبی وجود دارد که انصاف نیست آنها را به طور کامل کنار بگذاریم، کما این که بسیاری از افراد با مراجعه به متخصصان طب سنتی و مصرف داروهای گیاهی مختلف، نتایج درمانی قابل قبولی به دست می آورند.

دکتر بهروز باریک بین - متخصص پوست و مو



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری
مهدویت در نزد اهل تسنن
پوستر امام زمان علیه السلام

در زمینه بحث خاص و تطبیقی مهدویت نیز بسیاری از دانشمندان اهل سنت به همان كیفیتی كه ما درباره امام زمان(عج) معتقدیم، اعتقاد دارند و اگر نام علمای سنی كه به این اعتقاد استوارند ذكر شود، به كتابی ضخیم تبدیل می‌شود. برخی علمای اهل سنت پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته‌اند ما امام زمان(عج) را زیارت كرده‌ایم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله فاطمی‌نیا در سخنانی در نشست خبری جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، از تحریفات وارد شده در برخی متون اسلامی درخصوص امام زمان(عج) پرده برداشت.

به نوشته جام جم، حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا با بیان این‌كه در مساله عام مهدویت بین شیعه و سنی هیچ اختلافی نیست، گفت: در زمینه بحث خاص و تطبیقی مهدویت نیز بسیاری از دانشمندان اهل سنت به همان كیفیتی كه ما درباره امام زمان(عج) معتقدیم، اعتقاد دارند و اگر نام علمای سنی كه به این اعتقاد استوارند ذكر شود، به كتابی ضخیم تبدیل می‌شود.

استاد فاطمی‌نیا اضافه كرد: متقی هندی كه كتاب «كنزالاعمال» او مرجع و منبع اهل سنت است، خود كتابی مستقل با نام «البرهان فی علامات مهدی آخر الزمان» نگاشته است و حتی برخی علمای اهل سنت پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته‌اند ما امام زمان(عج) را زیارت كرده‌ایم.

وی افزود: عالم برجسته اهل سنت شیخ عبدالوهاب شعرانی در كتاب «المیزان الكبری» با بیان خصوصیات حضرت صاحب‌الامر(عج) می‌گوید كه زمان ولادت وی نیمه شعبان سال 255 هجری است و ادامه می‌دهد كه: و هوحی الموجود باق حتی الان یعنی به زنده بودن ایشان تصریح می‌كند.

فاطمی‌نیا درباره تصریحات ابن‌عربی عارف بزرگ اسلامی درخصوص حضرت حجت(عج) گفت: در فتوحات مكیه جایی كه او در خصوص امام زمان(عج ) صحبت می‌كند، می‌گوید كه او كسی است كه دنیا را پس از پر شدن از ستم پر از عدل و داد می‌كند و اگر یك روز از دنیا باقی مانده باشد، آنقدر طولانی می‌شود تا او ظهور كند.

وی اضافه كرد: در تمام نسخه‌های اخیر اعم از چاپ 8 جلدی 130 سال پیش در مصر، چاپ 4 جلدی شیخ عبدالغنی نابلسی در سوریه و چاپ 5 جلدی كشمیری در مصر پس از ذكر این عبارت فقط نوشته شده است كه: من ولد فاطمه رضی‌الله عنها.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: شیخ عبدالوهاب شعرانی عالم مصری قرن نهم كه به گفته خود به نسخه اصلی فتوحات مكیه دسترسی داشته، در تلخیصی كه از این كتاب با نام «الیواقیت و الجواهر» نوشته است، عبارت صحیح ابن عربی را در این خصوص آورده است و در آنجا ابن عربی پس از ذكر نام حضرت زهرا(س) تصریح می‌كند: و والده الامام العسكری(ع) و سپس نام پدران امام حسن عسكری تا امیر المومنین (ع) را ذكر می‌كند.

فاطمی‌نیا تصریح كرد: حتی ابن عربی در ضبط دقیق اسامی ائمه توجه داشته، مثلا آورده است: الامام التقی بالتاء و الامام النقی بالنون.

 

موسوی - گروه دین و اندیشه تبیان



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری
جانماز، تسبیح، مهر

حقیقت آن است که نماز را بپاس نعمتهای بیکران الهی و عنایتهای لحظه لحظه و گوناگون آن خدای بزرگ بپا می‌داریم. نمازی که ستون خیمه دین است. نمازی که اگر قبول شود سایر عبادات قبول شده و پذیرفته می‌شود (1). نمازی که معراج مومن است (2). نمازی که بازدارنده انسان است از هر بدی (3).

اما آیا هر نمازی چنین است؟.............

 



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

آنچه در اينجا مي خوانيد مناظره اي است فرضي ميان خداوند متعال و محمدبن عبدالوهاب که سخنان خداوند از قرآن کريم اخذ و سخنان محمدبن عبدالوهاب از افکارش و افکار وهابيان امروز گرفته شده است....




:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

عملکردها و فعالیت های جهان غرب بر ضد مهدویت

اقدامات غرب در جهت مخدوش نشان دادن انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج)




:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

شرک دانستن یکجا نوشتن کلمه ی "الله" و "محمد"

شرک دانستن یکجا نوشتن کلمه ی

به ادامه مطلب بروید..............



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

باغ بهشت، ونکور کانادا، معماری سبز



:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری
 

علائم و نشانه های ظهور کدام هستند و به چند دسته تقسیم می شوند؟


« نشانه های ظهور » عبارتند از آن دسته از رخدادها که بر اساس پیش بینی معصومین قبل و یا در آستانۀ ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) پدید می آید.

احادیث گوناگونی برای نشانه های ظهور امام زمان ذکر شده است که آوردن همگی آنها نه مفید است و نه ضروری؛ چون درستی و نادرستی بعضی از آنها خیلی روشن نیست.

اما از میان آنها شاید بتوان  این دسته بندی را بیان نمود :

1) علائم حتمی وغیر حتمی : منظور از حتمی بودن این نشانه ها در روایات در مقابل غیر حتمی ها آن است ؛که پدیدار شدن آنها بدون هیچ قید و شرطی و به طور حتم و قطع ، الزامی خواهد بود ، به گونه ای که اگر آنها واقع نگردد حضرت مهدی (علیه السلام) ظهور نخواهند کرد .

 امّا نشانه های غیر حتمی به انجام یک سری امور بستگی دارد اگر آنها به وقوع پیوست آنها هم پدیدار می شوند ، در واقع ممکن است پدیدار بشوند یا نشوند و ممکن است امام با پدیدار شدن آنها هم ظهور کنند.

2) نشانه های متصل به ظهور و غیر متصل : بر اساس روایات دسته ای از نشانه ها به گونه ای اتفاق می افتند که میان آنها و ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) فاصله ای زیاد نیست ، البته فاصله ها شاید دقیق و معین نباشد امّا زیاد هم نیست.

 مجموعۀ نشانه های متصل به ظهور در همان سال ظهور رخ خواهد داد و در مقابل نشانه های غیر متصل آنهایی هستند که در طول تاریخ دوران غیبت کبری اتفاق افتاده و خواهد افتاد.

3) نشانه های عادی و غیر عادی : تحقق نشانه های ظهور مثل واقع شدن سایر پدیده ها به روال طبیعی و عادی است ولی پیشگویی برخی از آن نشانه ها در روایات طوری است که بنظر می رسد واقع شدن آنها غیر عادی و غیر ممکن است و تحقق آنها به صورت غیر طبیعی و در چهار چوب معجزه خواهد بود ، مثل: طلوع خورشید از مغرب و صیحۀ آسمانی که اگر همان معنای ظاهری آنها مقصود باشد به گونه ای معجزه آسا رخ می دهد؛ زیرا پدیدار شدن این امور به صورت عادی ، عادتا غیر ممکن است ، البته شاید بعضی از این نشانه ها معنای کنایی و رمزی داشته باشند وبه رخدادهایی اشاره کنند که پیدایش آنها به طور عادی امکان دارد.


برگرفته از : 
فرهنگنامۀ مهدویت ، خدا مراد سلیمانی ، صفحات 409 و 410.
نگین آفرینش ، جمعی از مولفان مرکز مهدویت قم ، صفحات 122 و 123.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : | نظرات ()